Pengikut Blog Kering =p

Thursday, September 8, 2011

Entri Raya baru nak wujud! haha.. =p

Sebelum entri ni dimulakan, izinkan aku menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf jikalau ada salah silap, terlebih kata, terkasar bahasa bila komen-komen entri sesape, harap diampun sesama kita ye.. Selamat Hari Raya Aidilfitri.. =)

orait, jom cite pasal raye.heheh.. ok, 1st day raya, macam tahun dan tahun-tahun yang lepas, aku akan beraya kat umah nenek kat Sungai Way dulu.. tapi, semayang raya, kat masjid kat umah aku je.. pagi raya yang sederhana, takde riuh rendah.. lepas semayang raya, macam biase lah, aku dan adik-adik mintak ampun maaf ngan mak ayah.. dan,buat pertama kalinya dalam hidup aku, ayong(kakak) tak beraya sama-sama.. ayong da kawen.. mesti kene ikut suami.. sedih, tapi ape leh buat kan..

satu-satunya gambar beraya tahun ni ngan ayah.. baru balik mesjid nih.. :p


aku takde gambar keluarga beraya tahun ni.. macam tahun sebelumnya gak.. tak tau nape,aku ade kamera gabak pon tapi takde rase nak snap 1-2 gambar ngan family.. lagipun pagi raya tu da kelam kabut nak siap-siap ke umah nenek, so takdela ape gambar pun.. dah sampai umah nenek, aku pon tak tau nape, letih lain macam badan nih, aku tido je.haha.. oh, ye, 3hari sebelum raye, pada stiap 3malam nye tu, aku gi jalan TAR..haha.. terbaek.. memang lunyai la badan aku..

dah tido sampai jam 3petang, dalam sejam lepas tu, kitorang gerak lak ke kampung kat Temoh, Perak.. ni umah Mak Uda aku je.. sebelah ayah, atuk dan nenek aku dah takde.. dah 5tahun, camni jela gaye aku beraya.. tapi takpe, kemeriahan tu ade lagi.. sampai-sampai dah malam, kitorang teros amek rehat, tido sampai pagi..

ermm, nak cite pasal raya aku pon macam tak syok, sebab tak banyak gamba.. seyes.. kamera gabak diusung, tapi tak dipakai.. aku pun pelik.. tak tau nape, aku malas nak snap sane sini.. maybe, sebab ayong takde.. teruja nak snap tu takde sangat..




p/s : raye di kampung memang bes kan? mercun bola, das, macam2 lagi.. terbaek~ :P

yang merapu meraban :




No comments: