Pengikut Blog Kering =p

Tuesday, November 22, 2011

Syabas Harimau Malaya.. =)

aku tak tau nape aku letih sangat semalam, padahal makmal ni baru kemas sikit je.. tak banyak mane pun.. tapi mungkin sebab banyak bejalan weekend lepas, dan sampai sabak lambat, tu yang lemau je kot.. ah, tu bukan cerita nya.. yang nak dibanggakan kat dalam entri ni, Malaysia dah menang!! hahaaa...

lepas tejaga dalam maghrib (buat perangai) tu, teros siap-siap semua, dan teros duduk depan tv rumah bujang yang skrin nye gegar sane sini tuh.. abis je berita tv3, aku da semangat dah... tapi bila indon dapat gol seawal minit ke-5, aku da heran, nape cepat sangat leh gol.. sebagai penonton, aku dapat tengok, mamat indon tu takde sape yang mark, dan player kita semuanya berlari ke depan nak tanduk bola je, bajet ingat leh sambar pastu buang. tapi dorang tak perasan ade player kat belakang yang tak dikawal langsung.. bagi aku, itu satu kelemahan 'mark player' bagi player kita.. memang kene dipertingkatkan lagi..

Thamil Arasu, Fakri, antara dua pemain yang aku rasa, tak nampak peningkatan dari segi semangat.. Thamil memang suka buat gaya malas die, lari macam nak taknak, yang aku dapat nampak sama je dalam 2-3 game sebelumnya.. sebab tu aku tak berapa suka dia ada dalam kesebelasan.. Fandi masuk, baru stabil, tapi da terlambat, sebab banyak sangat player dah penat.. Fakri?? aku tak tau nak cakap apa lagi.. kritikan memang akan ditaburkan kat dia, tapi aku tau, faktor jadual dan tempoh rehat yang tak cukup, mungkin buatkan kebanyakan pemain tak cukup stamina..


Asrarudin Putra yang menjaringkan gol tunggal pasukan negara.


Nazmi, yang baru berusia 17tahun, sangat aku kagumi.. through pass, kecekapan mata, passing yang pro class, memang aku suka... dia ni memang akan jadi salah sorang midfielder yang bagus satu hari nanti.. usia muda, perjalanan masih jauh, dan kalau dipilih lagi, dia akan kekal dalam skuad U-23 dan akan jadi pemain disegani..

apa-apa pun, Malaysia dah menang ngan penalti 5-4, satu keputusan yang bagi aku, sangatlah mendebarkan.. syabas untuk semua pemain.. semua yang tengok game nih kompem banyak jerit nye.haha.. komen aku kat atas nih, pendapat aku sendiri, hasil dari apa yang aku tengok dalam kesemua game.. takde unsur perli atau mengata, tapi sebagai kritikan membina.. tahniah HARIMAU MUDA, kerana mampu menerkam jatuh GARUDA MUDA.. Malaysia Boleh!!! =)




p/s : abis game, aku sambung tido balik.haha.. :p

yang merapu meraban :




2 comments:

hipotesis crew said...

harimau muda memang terbaik.. cam nak gugur je jantung ne nengok mase penalti malam tadi

shahrul said...

power...heheh.. ;)