Pengikut Blog Kering =p

Tuesday, August 10, 2010

Aku...Kamu... =)

07.08.2010.....tarikh yang amat2 berharga...hari yang amat bermakna..dalam hidup ni... lewat 2bulan...untuk dikira sebagai tarikh keramat kami...satu ketika dahulu...em, entri kali ni, mengenai kisah hari minggu aku.. dengan seorang,yang aku sanjung..satu tika dulu... =)

Jam menunjukkan pukul 12.24tengahari... aku dah lewat..mandi pon belom.. cepat2 mandi, cepat2 siap.. sambil mesej dia..motif??untuk hantar lappy dia yang rosak, ke Nilai, tempat belajar dia.. tak abis2 rosak je..da brape kali cakap dah, jage elok2..degil betol..tapi, bukan sekadar menghantar.. tapi, mahu ada sebentar dengan dia.. =)

tapi ade je halangan kelakar.hahah.. her parents are on their way to her place.. tapi takpe.. aku pon gi sane naik motor je, so memang amek masa..takkan bertembung nye lah..yakin gile.hahah..
agak senang mencari kawasan tu, sebab nye, tu area pakcik aku berniaga... so, waiting for her to come out, di bawah sinaran cahaya matahari yang umpama SALJI..hahah..

dan...dari jauh...aku dah terlihat kelibat dia...gaya berjalannya... gaya sepet matanya kerana panas cahaya matahari.. gaya senyumannya... sudah cukup untuk buat aku tersenyum,tanpa aku sedar..hehe... senyuman dia sangat comel..bagi aku...sebab,dulu,senyuman tu lah yang buat aku senyum,hampir setiap hari.. =) ok,lappy dah ambil, so, mana arah tujuan?? The Mines.. yeayh.. dari PJ ke Nilai, then patah balik gi The Mines Serdang.. hahah.. jalan tak tau, tapi selamber.. dah sampai area UPM, kat trafik light, tanye brader domino's.. dapat arah dari brader tuh, dan dengan kuatnye dia cakap "timekaseh!!"..hehe.. so, berpandukan arah, sampai lah gak...
tapi dari tadi, tak abis2 dia cakap muka macam ada sarang labah2.. sebenarnye, tu kebas sebab muka kene angin..naik motor la kate kan..hehe.. lagak gaya dia...hehe.. manja je..tak ubah dari dulu lagi.. =)

okeyh, masuk The Mines buat kali ke-2... err, mane nak gi eh.. ape nak buat.. tak tau pon ape yang bes kat sini.. so, jalan2 aje... tengok ikan keli kot, kene bagi makan ngan pengunjung kat sungai tengah2 the mines tuh.. besar and banyak gile.. then, ke McD, sebab aku ngidam.. dah lama sangat2 xmakan McD nih.. Sabak takde maa..hahah.. saje bertanya dia, what's my favourite menu.. and she answer,"mestila double cheese burger kan?".. =) add on oreo McFlurry,then kitorang makan.. dia da kenyang, so main cubit2 je menu aku... tapi, McFlurry, bukan cubit2 dah..sambil borak, dia ngap,ngap, dan ngap, dan tinggalla air nye aje..hehe..kuat makan! :p

dah kenyang, so, kitorang jalan2... pusing The Mines tu sampai laa penat.. macam2 dia cakapkan... mulut tak henti2 becakap..hehe..tak padan ngan kecik..becaaaaakap je!hehe.. beli keyboard protector, then tengok tempat karaoke tapi tak jadik masok.. pegi lak Giant.. haa,mase nih,memang dia nye hantu da datang.. takleh tengok makanan..hehe... tapi sebelum tuh,sebok carik seluar tido,tapi sayang..labuh!hehehe..dia rendah je..tapi umor dah beso..keh3.. :p tak jadik, turun lak ke tempat makanan.. haa, ni, memang cepat gile aku rase penat.. nape??sebab dia tak puas ati, carik maggi yang dia nak.. hadeh... alih2, maggi tomyam gak dia ambil kalau tak silap.. pastu beli air timun.. eeww.. tak sedap, tapi dia minum.. perut jin betol..hehe.. :p
then, nampak muruku, dia sambar gak.. huih, semua ringan2.. takde yang berkhasiat yang dia capai.. ish3... tapi, biar lah.. aku hepi tengok dia yang macam tu.. =)

dah penat menulor abis dalam Giant tuh, da bayar, then balik... tapi, ternampak lak A&W... adeh... makan lagi... kali ni dia nak beli Onion Ring.. aku tak penah makan mende pelik2 kat A&W nih.. so,ikotkan aje lah.. merungut, A&W lain kadang2 bagi 3-4ring je.. tapi sekali dapat dia nye, hah hamek ko, 5ring teros..suke gile.. on the way balik, makan atas moto je.. tak sabar2 betol.. hehe.. sampai terjuih-juih air liur tu keluar sebab kene tiup angin sambil gelak..hehehe.. :p sepanjang perjalanan balik, dia senyap.. kekenyangan tu..hehe.. dan bila dah sampai, dia turun dari motor, gi ambil balik lappy sebab nak bagi kat adik dia.. sebok je nak guna.. senyum dia sebelum balik tu, sangat2 manis..bagi aku...sebab,tu, senyuman kenangan bagi aku... dan,dia ada tinggalkan sesuatu untuk aku..

yang mana, benda ni, bukanlah hadiah, tapi, benda yang boleh aku simpan, dan pegang, cium, untuk ingat dia.. =)

pulang dengan rasa gembira sangat2.. dapat luangkan masa dengan dia, walaupun beberapa jam je.. bertahun dah rasanya tak lalui perkara macam ni dengan dia.. tapi, aku gembira... air mata gembira ni ade dengan aku sepanjang perjalanan pulang.... hepi sangat2... =)



p/s : awak, terima kasih untuk hari tu ye.. saya hepi sangat2.. benda yang awak tinggalkan ni, mungkin akan reput, tapi saya akan jaga baik2.. benda ni, teman sunyi saya... terima kasih sangat2, untuk SEGALANYA.... =)

readers : sori kalau macam merepek... luahan hati je ni... macam entah pape pon ade gak..hahah.. tapi, layankan aje la ye.... :p




yang merapu meraban :


No comments: