Pengikut Blog Kering =p

Wednesday, May 4, 2011

Speedlite - Tukar Selera Laa Pulaakk... :p

haaa... melalui entri yang NI, aku bagitau korang yang aku nak gi cari speedlite Nissin 622 Mark LinkII kan? haa... jom layan cite ape lak yang jadik kali nih.. :p

ok, hari sabtu lepas, aku ngan ehem-ehem *haha* pegi ke Plaza Low Yat, untuk cari speedlite nih.. punye la jem area Imbi ngan BB nih.. da sampai Low Yat, takde nak ronda-ronda dah, teros je naik 1st floor kalau tak silap, pusing-pusing cari kedai yang ade harga bagos.. so, jumpe la 1kedai ni, ape entah namenye, lupe lak aku.haha..

da masok, tanye kat brader IS namenye.. die tunjuk la speedlite Nissin ni, wat demo.. die tanye aku pakai kamera ape, aku cakap la Canon 50D.. die tak rekemenkan sangat Nissin tu.. tapi die hulur brand lain.. haaa... ape die?





ni laa die.. YongDuo YN460.. aku tak tau mane datang model nih, tapi nape aku nak sangat angkat model ni dari Nissin tu? haa.. Nissin takleh wat High Speed Shot.. bulp die takkan keluar setiap kali snap.. so, banyak kekurangan kat situ.. YongDuo lak, boleh, dan memang capture every snap dan ade bulp.. so, takyah pening-pening, aku angkot aje laa YongDuo Yn460 nih.. produk Taiwan kate brader IS nih.. dalam belek-belek, aku amek diffuser ngan screen plate protector skali.. yang jenis kepingan plastik tahan nye okey.. bukannye plastik sekeping tu.. harga pon leh tahan gak..hahaa.. so skang nih, senang la keje-keje menangkap gambo.. kurang dah 1gadget orang yang aku pinjam.. sikit-sikit beli item hakmilik sendiri lor.. :p

so, da beli, teringat lak pasal Big Apple Donuts kat ground floor.. so, ehem-ehem kate nak, aku pon beli la 6ketoi, sorang 3ketoi.. makan laa kat dalam kereta.. nape? haa.. sebab kitorang nak ke Cineleisure lak.. dari Low Yat okey.. jauh kan?haha.. so, ape jadi?haa.. tunggu entri seterusnye ye.. :p



p/s : tapi, aku makan 4ketoi.. sebab sedap sangat..haha.. :p

yang merapu meraban :



No comments: