Pengikut Blog Kering =p

Thursday, March 31, 2011

Biarlah papa, Asalkan Bergaye~

anak-anak murid semua paham ngan tajuk di atas?? haaa... kalau paham, watpe lagi cikgu nak ajar, ye idak?hahahaaa.. so, skang ni pasang telinga betol-betol ye.. maksud ayat di atas ialah, biar poket kering, asalkan orang nampak kite macam berduit... eh,betol ke nih.. haha..

ok, tema tajuk kite pagi-pagi nih... nape? haa.. sebab skang nih, ramai sangat dah orang suke dengan ayat nih.. dan digunakan untuk kehidupan seharian... contoh yang paaaling senang laa aku nak reveal ngan korang, ialah, membeli kereta.. haa.. betol tak? betol tak? haa.. dengan pendapatan yang cukup, akan tetapi kene dihabiskan pada komitmen2 seperti bayor pinjaman belajar, sewa rumah, makan minum, mak ayah, adik-adik kot-kot yang masih gi skolah, macam mane laa masih boleh nak pakai kereta jugee... sori ye, pada yang ade situasi macam kat atas.. cite ni, kite kongsi-kongsi aje.. kaann.. :p


gambar Hiasan~ :p


bagi aku laa, aku takmo lagi pakai kereta.. lesen ade daahh.. tapi, skang nih, komitmen untuk mak ayah, diri sendiri bayar itu ini, dan ni nak sambong belajar lagi, terlalu banyak.. dan keadaan kewangan yang kene diselenggara baik-baik.. cukuplaa sekadar ade moto je dulu.. ayah pun nasihat aku, tak perlu lagi.. susah bila ade aset sendiri ni kalau kewangan tak kukuh,bla bla bla.. biase la, sorang ayah berleter tapi penoh ngan nasihat..keh3..

jadi, pada korang-korang yang nak amek kereta dan yang dah ade kereta, jaga dan kawal kewangan anda baik-baik.. fikir untuk jangka masa panjang.. da betol-betol kukuh, baru fikir untuk bina aset.. agak-agak belom, kukuhkan la dengan cara lain, macam wat part time job ke.. usaha kene ada.. hidup di dunia ni semuanya perlu usaha.. baru ada hasilnya.. kan? ;)




p/s : skema gile ayat aku kat entri ni.. klakar la plak.haha.. :p

yang merapu meraban :


1 comment:

risa said...

bagus tu anda anak yg baik..sekarang ni bila dapat duit biasiswa or ptptn sebuk nak membeli itu ini padahal duit tu kan untuk kegunaan belajar..apelah bebudak sekarang ni..duit makan pun tak cukup ada hati nak ada komitmen tinggi..kan kan kan..membebel ala2 mak tiri:)