Pengikut Blog Kering =p

Tuesday, June 28, 2011

Genap 2tahun : Aku ialah Penjawat Awam

yeayh... sedar tak sedar, diam tak diam, akhirnya semalam, 27Jun 2011 telah menggenapkan 2tahun aku bertugas dalam khidmat awam kerajaan... memang tak rasa masa berlalu ngan sangat laju bedesup-desup.. tau tau je dah 2tahun..

macam-macam tugas dah aku wat dalam khidmat awam nih.. untuk yang tak tau, aku bertugas kat sekolah rendah dalam daerah Sabak Bernam sebagai Juruteknik Komputer.. tugas ni memang mencabar dan menguji kesabaran, lagi-lagi bila pc atau laptop tu rosak.. perghhh, rase nak nanges pon ade.. cikgu nak guna laptop, tapi hardisk kong, monitor takde display, pastu cikgu desak suroh repair, da bagi alasan pon tak jadik.. haa.. macam-macam lagi lah masaelah bile dok keje camnih..

tapi tu lah, kerja tu memang ade macam-macam pe'el kan.. takleh nak dielak.. tapi, aku rase bertuah sangat-sangat dapat bekerja dalam keadaan sekarang nih, peluang kerja memang susah nak dapat.. kene kerah tenaga dan usaha untuk dapatkan ape yang kita nak..

tapi, bila kerja kat sekolah ni pun, ade untung nye gak.. leh mengimbau kenangan silam woo.. sepanjang 2tahun aku dah keje kat sekolah nih, memang sentiasa ade rase seronok bila join sesetengah aktiviti sekolah.. macam, gi rombongan, hari sukan, hari raya, berbuka puasa dan macam-macam lagi lah.. rindu zaman sekolah dulu, yang semuanya ala kadar je..

Azam? semestinya nak berkhidmat lebih baik lagi dari sebelum ni.. untuk diri, masyarakat dan negara. cewah..haha.. azam lagi satu, untuk setahun akan datang nih, aku nak aim untuk sah dalam jawatan.. baruu je Lulus exam JPA aritu.haha.. lambat betol aku nih..

moto kerja dan tugas aku?haaa...


MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA~ =P



Nak body tuff untuk lelaki? kat SINI boleh!

outdoor photoshoot murah? SINI bes!

Nak phone canggih yang murah?? kat SINI confirm puas hati!

Nak tenet laju?? haa.. mai SINI..



p/s : keje sekarang nih da buat berat badan aku naik 10kg.. memang bes... haiihh..

yang merapu meraban :

2 comments:

Jay said...

tahniah..hehehe..Jay dah 4 tahun berkhidmat kat perkihidmatan awam ni...bnyak juga kenangan pahit,manis dan sedih ada juga..hehehe..semoga sukses dan dapat sah dalam jawatan ye..

Anonymous said...

Ye..sama2 la kita berkhidmat utk Gov. hehee...

Tahniah dah berkhidmat 2 tahun.

(^___^)V