Pengikut Blog Kering =p

Wednesday, June 22, 2011

Pak Uda Pi Mai Pi Mai Tang Tu Meninggal Dunia.. =(


Pelakon, Zami Ismail atau lebih kita kenali dengan nama Pak Uda dalam sitkom Pi Mai Pi Mai Tang Tu pada zaman 90-an telah meninggal dunia di IJN pada jam 10.30pagi pada 19Jun yang lalu..

punca kematian beliau adalah disebabkan serangan jantung.. beliau adalah seorang pelakon komedi yang sangat popular sekitar 90-an hingga kini dan telah membawa anak-anak beliau untuk menyelami dunia lakonan seperti Opie dan Hitler.. beliau meninggalkan seorang isteri dan 9orang anak..

semoga roh dan hidup beliau di alam sana sentiasa tenang dan dirahmati Allah SWT.. Al-fatihah..



p/s : baru je aku tengok cite arwah berlakon dalam episod Tanah Kubur kat Astro Oasis aritu, arwah jadik sorang tua pemurah dan meninggal dengan muka berseri-seri.. tapi, tak sangka jadi betol.. ermm, moga pemergian arwah yang sebetulnya ni, akan jadi sebegitu juga..

yang merapu meraban :

5 comments:

AyieOthman said...

al-fatihah..

LATEST ENTRY : Cerita Personal pulak

misz fae said...

al-fatihah

peaNut said...

jom sama2 sedekah kan al-fatihah utk arwah..

shahrul said...


al-fatihah..

Miziey said...

al-fatihah jgak buat beliau.. jasa dan lawak2 beliau pasti akan menjadi kenangan buat peminat hiburan tanah air..